Nieuw Zeeland 26 - 27 januari

27 januari 2015 - Mount Cook, Nieuw-Zeeland

Maandag 26 januari – dinsdag 27 januari

Gisteren, 25 januari, waren wij 31 jaar getrouwd. Dat moest natuurlijk gevierd worden. Hebben we ook gedaan bij onze camper met lekker eten en onder het genot van een flesje Nieuw Zeelandse wijn. Natuurlijk ook een fotomoment (best aardig gelukt).

31 jaar getrouwd

Vandaag, maandag 26 januari,  een rijdag: vertrokken uit Te Anau richting Lumsden, ons zuidelijkste punt.
Coördinaten 45 gr, 42’59” Z en 168 gr 25’56” O. Voor de aardrijskundige onder ons, tik de coördinaten in en je zal zien dat we op de kruising bij Lumsden richting Queenstown staan.
Daarna was het een mooie route door een glooiend landschap met aan weerskanten bergketens. Via Lake Wakatipu richting Queenstown. Op de heenweg hadden we deze stad links laten liggen maar dit keer besloten we om toch even te kijken. Echt een stad voor hippies. Leuk om al die vreemde vogels te zien. Daar hebben we aan de baai gelunched. Daarna zijn we door een wijngebied gereden om langs Lake Dunsten naar Tarras te gaan. Daar aangekomen bleek er geen camping te zijn en dus moesten via de Lindisvalley en Lindispass naar Omarama rijden. De vallei was met graspollen bedekt en zag er fluweelachtig uit. Uiteindelijk vonden we een Hillie-Billy-camping bij Lake Benmore waar we zelfs een heuse privé badkamer(tje) naast onze camper hebben (dat kleine hokje links van de camper).

onze prive badkamer met camper

Dinsdag 27 januari
Vandaag ons voorgenomen om niet zoveel kilometers te maken als gisteren.
We vervolgde onze route via de highway 8 richting Lake Pukaki. Prachtige route, betrekkelijk vlak met af en toe wat heuvels. Wat ons erg opvalt is dat het landschap kurkdroog is. In de verte zagen we de bergen liggen met o.a. de Mount Cook. Nu hadden we de Mount Cook al gezien alleen dat was vanaf de westkant. Dit keer naderde we de berg vanuit het zuiden. Via een toeristische route zijn we aan de zuidkant van Lake Pukaik uitgekomen en hadden een prachtig uitzicht op de Mount Cook die pakweg 50 km verder ligt.

Mount Cook

Zo immens en zo ook dichtbij. Aan de oever van het meer hebben we genoten van het uitzicht en het lekkere weer.

gerda bij meer

Uiteindelijk was het eerste plan om door te rijden doch bij nader inzien toch gekozen voor een camping vlak bij de Mount Cook.
We zijn dus aangeland bij de noordzijde van Lake Pukaki en staan daar op een camping midden in de natuur. Mega-uitzicht op de Mount Cook. Dit hadden we dus niet mogen missen.
Kijk en huiver met ons mee…..

camper in natuur bij Mount Cook   Mount Cook

Tot de volgende keer maar weer.

Groetjes van Robert Jan en Gerda

1. Ronald en Janneke:
    27 januari 2015
    Over "vreemde vogels" gesproken: Er zou een aantrekkelijk paartje tortelduifjes rondrijden in Nieuw-Zeeland ergens bij de coördinaten route 69. Opletten dus!
    red: Deze berichtgeving was wel erg spannend zo vroeg in de morgen.
  2. Cornelis van Duyn:
    27 januari 2015
    Gefeliciteerd nog van ons dat wijntje houden we wel tegoed, wel hele mooie foto's ik geniet met jullie mee.
  3. Anke Minnee:
    27 januari 2015
    31 jaar getrouwd: van HARTE gefeliciteerd en dat er nog maar vele "liefdevolle" foto' s op ons scherm zullen verschijnen, daar genieten we van!
    Veel plezier in die prachtige omgeving!
  4. Greet Zwaan:
    27 januari 2015
    Gefeliciteerd! Geniet ervan en nog vele jaren!
  5. Jaap van den Hoek:
    27 januari 2015
    Gefeliciteerd jullie beiden. Gelet op de foto's maken jullie een fantastische trip. Veel plezier nog.
  6. Esther:
    28 januari 2015
    Gefeliciteerd nog met jullie trouwdag!
    Mooie plek om het daar te vieren ;-)
    Gaaf uitzicht Mountain Cook erg mooi.

Geniet ervan x Es
  7. Sylvia Ooms-Star:
    28 januari 2015
    Hieperdepiep, gefeliciteerd met jullie trouwdag. Leuk setje!! Veel plezier op jullie reis. xx
  8. Kees:
    R-J en Gerda,

Nog van HARTE gefeliciteerd met jullie trouwdag!
    Have fun!!!!

gr. Kees
  9. Truus:
    28 januari 2015
    Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag en nog vele jaren toegewenst.Wat een prachtige omgeving wens jullie nog een fijne reis Gr uit een koud en nat Katwijk
  10. Nel Guijt:
    28 januari 2015
    Wat een mooie plek om je trouwdag te vieren. Gefeliciteerd en blijf genieten!