Nieuw Zeeland, 6 maart - 8 maart

8 maart 2015 - Ruakaka, Nieuw-Zeeland

6 maart – 8 maart

Vrijdag 6 maart

Gisteravond heerlijk gegeten in een restaurantje in Russell. Direct aan het strand. Was echt TOP.
Aan het boulevardje zagen we een boom die geplant was door een gouverneur in 1830. In de loop der jaren was deze groot geworden. Bij ons restaurant hadden we fraai uitzicht over de baai waar in de verte een 3-master voor anker lag.

Gerda met boom uit 1830  de 3-master in de verte (uitzicht restaurant)   buiten eten in restaurant Russell

Vannacht werden we getrakteerd met een kortstondige hoosbui op de camper.
Zeer grijze ochtend om wakker mee te worden. Helaas geen zonnetje te zien.
Nadat wij gereed waren om te vertrekken zijn we eerst nog even naar Russell gereden om een bakje te doen. Tevens hebben we een vers broodje gekocht voor onderweg. Uiteindelijk hebben we onze weg vervolgd door de Bay of Islands. Een mooie route door de bossen met prachtige uitzichten over de zee. Jammer dat het weer bewolkt was zodat sommige foto’s een beetje donker zijn geworden. Bij Taupiri Bay was het uitzicht dusdanig mooi dat we de camper langs de weg hebben gezet en rustig in onze stoeltjes hebben genoten van het uitzicht.

Taupiri Bay  Taupiri Bay 2  Taupiri Bay 3

Bij Oakura zou een camping moeten zijn. Deze plaats hadden we dan ook bedoeld om te overnachten. Bij aankomst was het weer zodanig slecht (regen) en de camping bestond niet meer zodat we genoodzaakt waren om door te rijden. Weg vervolgen naar Whakapara (Highway 1) tot Hikurangi om via deze plaats weer naar de kust te gaan. Deze kronkelige weg door de native bush bracht ons bij Sandy Beach waar vele jongeren aan het golfsurfen waren. Daarna door naar Matapouri Bay. Nu was ons door een reisblog-volger out-of-the-box opdrachten gegeven. We zouden moeten Bungyjumpen, skydiven of iets dergelijks. Beiden is het niet geworden maar bij de  Marmaid Pools in de Mataouri Bay hebben we toch iets ongewoons gedaan: naakt gezwommen. In deze baai was vrijwel verlaten dus ja, doe eens gek, je moet toch wat doen…
Matapouri Bay  Matapouri Bay 2  Matapouri Beach 3

Na deze uitspatting zijn we doorgereden naar de camping in Tutukaka.

Zaterdag 7 maart

Vandaag de dag van de Wet van Murphey: er ging van alles fout. Ikzelf ging op het gordijn van de camper zitten zodat het gordijn incl rails werd losgetrokken van de camper. Toen moest ik voor Gerda even de yoghurt schudden, blijkt de afsluiting niet goed te zijn en gaat er een half pak yoghurt door de camper. En Gerda maakt een verkeerde beweging en heeft erge last van d’r schouder. Kortom, geen goed begin van de dag. Gelukkig ging het de rest van de dag wel goed.

de yoghurt door de camper   gesloopt gordijn

Nadat we vertrokken waren, hebben we eerst een aantal kleine baaitjes bezocht. Kleine intieme baaitjes waar het goed toeven is, zeker met mooi weer.

ergens onderweg  ergens onderweg  2

Daarna zijn we richting Whangarei gereden en hebben de Whangarei Falls bekeken.

Whangarei Falls

In de haven van Whangarei hebben weer heerlijk geluncht. Dezelfde man die we van de week spraken was drukdoende om een nieuwe grootzeil op z’n zeilboot aan te brengen. Daarna boodschappen gedaan voor de komende dagen. Uiteindelijk Whangarei verlaten richting het zuiden en kwamen bij Ruakaka een camping tegen. Bij de ingang twijfelde wij of wij deze camping wel zouden moeten doen en of het wel beachsites zou hebben. We besloten toch de gok te wagen. Ik vroeg om een plek met uitzicht op het strand en dat hebben we gekregen ook! Een geweldig uitzicht over de Bream Bay waarbij we zicht hebben op de Bream Head (bergen). Omdat het prachtig weer was hebben we gelijk een wandeling gemaakt door de slufter naar het strand. Je waande je echt op een onbewoond eiland. Samen op een prachtig schoon strand met hagelwit zand. Na een kortstondige regenbui hadden we een prachtige regenboog boven de Bream Head-berg. Een bijzondere ervaring.

regenboog na regenbui bij Ruakaka Beach  uitzicht Ruakaka Beach aan Bream Bay

Zondag 8 maart

Gisteren hadden we al besloten om een dagje op deze camping te blijven. De mogelijkheid om een wandeling te maken op het strand en het fraai uitzicht had ons dat besluit doen nemen. We hebben vandaag dan ook niet veel meegemaakt, behalve dan dat we een wandeling op het strand hebben gemaakt en heerlijk van het weer hebben genoten.

het strand van Ruakaka Beach  het strand van Ruakaka Beach 2  tijdens wandeling  Gerda, die geniet

Morgen gaan we weer verder langs de kust afzakken. Wie weet wat ons nog te wachten staat.

1. Eric:
    8 maart 2015
    Gelukkig zijn er van dat naaktzwemmen geen foto's! Mooie verslagen. Veel plezier nog deze verdere reis.
  2. Anke Minnee:
    Hey there family!

"Out of the box denken" : prima idee! Dus we kunnen jullie straks bij Willie Zuid ook in Adam/ Eva kostuum bewonderen in zee.....?
    Veel plezier en ga vooral door met mooie herinneringen maken!
  3. Sylvia Ooms-Star:
    Boom: enormous- driemaster: pr8ig-
    janboel in de camper: ;-)( Skinny dipping: spannend hihi. Wat zijn daar mooie watervallen. Ook slecht weer geeft mooie luchten. Pot met goud gevonden aan het eind van de regenboog?? Nog een weekje...... geniet met volle teugen.
    Liefs. xx
  4. Nelleke:
    9 maart 2015
    prachtige foto's weer! Mooi om naar te kijken
    Nog een paar dagen....
    Liefs